Klantontvangst en Klantvriendelijkheid


U of uw medewerker bezoekt een klant. Of iemand (klant, vertegenwoordiger) komt uw bedrijf binnen. Dat kan fysiek, telefonisch of digitaal. Hoe vriendelijk komt u over? Als u de enige bent in uw field of als u prijzen rekent waar niemand bij in de buurt komt, maakt het niet zoveel uit. Dan kan men niet om u heen. Maar bij meerdere aanbieders maakt klantvriendelijkheid hét verschil.

 

Klantvriendelijkheid is overigens niet wat u wilt. U wilt loyaliteit. Vraagt u zich maar eens af: wilt u dat uw huidige partner vriendelijk is of loyaal?

 

Klantenbinding, tevredenheid. Een duurzame relatie. U wilt dat uw klant uiteindelijk een ambassadeur wordt. Tevreden klanten kopen meer. Veel meer. Het behoud van 5% van uw huidige klanten kan de winstgevendheid verhogen van 25 tot 95%! En desondanks reserveren bedrijven 60 tot 80% van hun marketingbudget voor het aantrekken van nieuwe klanten.

 

Waarom gaan klanten weg?

  • 1 % pensioen of overlijden
  • 3% verandering van woonplaats
  • 5% stapt over naar (de leverancier van) vrienden
  • 9% prijs
  • 14% ontevreden over product of dienst
  • 68% onverschilligheid aanbieder

 

Onverschilligheid. Niet eens onvriendelijkheid. Het is dus minder moeilijk dan we denken. En desondanks heeft iedereen wel een paar ervaringen waarin het niet optimaal ging.

 

In deze training gaan we op zoek naar de optimale klantontvangst en het traject daarna. Service met een glimlach. Zodat uw huidige klanten graag bij u blijven en zorgen voor nieuwe klanten.

 

Niemand is verantwoordelijk voor het hoofd dat hij kreeg, maar wel voor het gezicht dat hij trekt

 

Wat? Klantvriendelijkheid

Voor wie? Medewerkers met klantcontact

Waarom? De reputatie van uw bedrijf

Waar en wanneer? Op een door u gewenste locatie en tijdstippen

Hoeveel dagen? 2-3 (incl. training on the job)

Hoeveel deelnemers? 10